مراحل تنظیم لیست بیمه تامین اجتماعی و ارسال اینترنتی و دریافت فیش حق بیمه

کارفرمایان و بیمه شدگان محترم می توانند نرم افزار لیست بیمه (نسخه 2.7) را از اینجا دانلود نموده و بر روی سیستم خود نصب نمایند و مراحل زیر را برای تهیه لیست انجام دهند:

2014-07-04_00-09-57

    1. ثبت مشخصات کارگاه
    1. ثبت مشخصات کارکنان
    1. از منوی عملیات، ایجاد لیست ماهانه
    1. ثبت ریزکارکرد
    1. تهیه دیسکت

جهت آموزش تصویری و گام به گام نرم افزار لیست بیمه تامین اجتماعی می توانید اینجا کلیک نمایید.

اگر لیست بیمه ماهانه خود را بصورت حضوری به شعبه تامین اجتماعی و یا کارگزاری ها ارائه می دهید کافیست دو فایل ایجاد شده توسط نرم افزار را بر روی سی دی رایت کرده و به شعبه مربوطه تحویل دهید و فیش حق بیمه خود را دریافت نمایید. 

و اگر رمز ارسال لیست اینترنتی را دریافت نموده اید، پس از تهیه دیسکت توسط نرم افزار، مراحل زیر را انجام دهید:

RAMZ1

1) به آدرس اینترنتی https://samt.tamin.ir مراجعه کنید.

samt-list

2) کد ملی کارفرما یا نماینده را بعنوان نام کاربری و رمز عبور که ترکیبی از عدد و حروف است را وارد نمایید.

نکته:

    • حتما کلید CAPS LOCK روشن باشد.
    • صفحه کلید حتما بصورت انگلیسی (EN) باشد.

در صورتیکه صفحه تغییر رمز را مشاهده می کنید:

ramz21) در سطر اول، رمز اینترنتی چاپ شده را وارد نمایید.
2) در سطر دوم، رمز دلخواه را وارد نمایید. (می توان از عدد و یا ترکیبی از حروف و عدد استفاده نمود.)
3) در سطر سوم، رمز دلخواه را مجددا تکرار نمایید و بر روی گزینه “تغییر کلمه عبور” کلیک نمایید.

3) از منوی عملیات لیست بیمه، گزینه بارگذاری لیست بیمه را انتخاب نمایید.

ارسال اینترنتی

ارسال اینترنتی

4) در صفحه ی نمایش داده شده نام کارگاه و کد کارگاه و شعبه مربوطه را مشاهده خواهید کرد. فایل DSKKAR00.dbf را برای اطلاعات ماهیانه کارگاه  و فایل DSKWOR00.dbf را برای اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان انتخاب نمایید و بر روی گزینه بارگذاری کلیک نمایید.

ارسال اینترنتی

ارسال اینترنتی

5) صفحه ای نمایش داده می شود که شامل اطلاعات کارگاه، دستمزد، مبلغ حق بیمه و … می باشد. اگر از اطلاعات لیست بیمه مطمئن هستید بر روی گزینه ارسال به شعبه کلیک کرده، پیغام نمایش داده شده را تایید نموده و جهت پردازش کمی صبر نمایید.

ارسال

6) از منوی عملیات لیست بیمه، گزینه مشاهده فهرست لیست ها را کلیک نمایید.

ارسال اینترنتی

ارسال اینترنتی

7) در صفحه نمایش داده شده اگر وضعیت درخواست تایید نهایی بود در انتهای جدول بر روی علامت ذره بین کلیک نمایید.

وضعیت8) مشخصات لیست نمایش داده می شود و در پایین مشخصات بر روی گزینه دریافت برگ پرداخت کلیک نمایید. کمی به سمت پایین صفحه بروید. برگ پرداخت مربوط به لیست ارسالی را مشاهده خواهید کرد. بر روی نسخه چاپی کلیک نمایید. برگ پرداخت (فیش حق بیمه) بصورت یک فایل pdf دانلود خواهد شد. حال می توانید از آن پرینت بگیرید و یا شناسه پرداخت آن را یادداشت نموده و بصورت غیر حضوری از طریق سایت بانک رفاه ، حق بیمه خود را پرداخت نمایید.

barge pardakht

با بستن مرورگر می توانید به کار خود پایان دهید.

موفق و پیروز باشید.

نکات مهم:

    • همیشه به گزینه وضعیت درخواست دقت نمایید. وضعیت درخواست، پیگیری شما را آسان خواهد کرد و شامل 5 عنوان است:
    • غیرقابل ارسال (به رنگ قرمز): لیست دارای خطا می باشد. معمولا کد کارگاه اشتباه است. لیست را حذف نموده و مجددا اقدام نمایید.
    • ثبت اولیه: در این وضعیت، لیست در سیستم ثبت شده است و توسط شما می تواند حذف شود و یا به شعبه ارسال شود.
    • ارسال به شعبه: دراین وضعیت لیست برای پردازش به شعبه ارسال شده است؛ انجام پردازش حداقل چند دقیقه به طول می انجامد. در صورتی که نهایتا پس از 24 ساعت وضعیت لیست تغییر نکرد، می توانید با تلفن 64015 و یا 66909620 021 و 64015001 021 و یا پست الکترونیکی crm@taminn.org تماس حاصل نمایید.
    •  پس از وضعیت ارسال به شعبه می توانید از منوی عملیات لیست بیمه، گزینه مشاهده فهرست لیست ها، ادامه وضعیت لیست ارسال شده خود را پیگیری نمایید.
    • عدم تایید نهایی: در این وضعیت پردازش لیست در شعبه با خطا مواجه شده است؛ پس از یررسی و رفع خطاها، لیست را مجددا بارگذاری نمایید.
  • تایید نهایی: در این وضعیت، پردازش لیست در شعبه با موفقیت انجام شده است و شما می توانید برگ پرداخت (فیش حق بیمه) را دریافت نمایید.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *